Глобальною валютою сьогодні є кваліфікації, - міністр
ДЖЕРЕЛО: http://osvita.ua
"Країни, де розвивають сучасні професії, мають
шанс на перемогу в глобальній конкуренції", -
Л.Гриневич
Країни, у яких робиться ставка на розвиток сучасних професій мають шанси на перемогу в світі глобальної конкуренції. Про це під час свого виступу на парламентських слуханнях на тему: «Професійна освіта як складова забезпечення кваліфікованого кадрового потенціалу України: проблеми та шляхи вирішення» сказала міністр освіти Лілія Гриневич.
«Знаєте, що сьогодні називають новою глобальною валютою? Долари? Євро? Біткоїни? Ні, глобальною валютою сьогодні називають кваліфікації», - наголосила Гриневич.
Вона зазначила, що модернізація професійно-технічної освіти є одним із пріоритетів діяльності уряду, оскільки це є запорукою економічного зростання.
Разом із тим, за словами міністра, реформа децентралізації оголила труднощі із фінансуванням сфери професійно-технічної освіти.
«Всі ви знаєте, що внаслідок поспішних змін до бюджетного законодавства, з 1 січня 2016 року із 817 професійно-технічних навчальних закладів 722 було переведено на фінансування з місцевих бюджетів. Оскільки не в усіх бюджетах були кошти, в січні-березні 50 ПТНЗ не фінансувалися взагалі. Хоч уряд і виділив дотацію у 500 млн. грн. на фінансування професійно-технічної освіти, ці кошти були нераціонально розподілені місцевими органами влади і на сьогодні борги по заробітній платі і стипендіям залишаються у п’яти професійно-технічних навчальних закладах», – зауважила міністр освіти.
Також Лілія Гриневич виділила три джерела фінансування ПТНЗ – 1) освітні субвенції з держбюджету на здобуття учнями ПТНЗ повної загальної середньої освіти та професійної освіти за професіями загальнодержавного значення; 2) кошти місцевих бюджетів, які направлятимуться на підготовку кадрів для потреб регіональних ринків праці (регіональне замовлення); 3) кошти зацікавлених роботодавців (галузеве замовлення).
Під час слухань також підіймалося питання відмови від підготовки за бюджетний кошт професій, не актуальних на ринку праці - таких, як «оператор комп’ютерного набору», «секретар керівника».
Натомість міністр освіти анонсувала запуск пілотного проекту з модернізації підготовки робітників найбільш дефіцитних спеціальностей – тракторист-машиніст, монтажник-сантехнік та майстер з пошиву швейних виробів.
«Нам потрібна система, яка буде самоналаштовуватися на потреби економіки. Таку систему ми створимо і забезпечимо законодавчо. При цьому наше завдання – не зруйнувати наявний фундамент, а зберегти активи та розумно ними розпорядитися і, після подолання кризових явищ, перейти до перспективного розвитку. Ми розуміємо, що кваліфікації наших громадян – це конкурентна перевага нашої економіки і наш спосіб зайняти гідне місце у глобальному господарстві», – підкреслила Лілія Гриневич.
Немає коментарів:
Дописати коментар