Сікорський – геніальний авіаконструктор, якому вдалось підняти людину в повітря
14 вересня 1939 року Ігор Сікорський підняв у повітря свій перший гелікоптер
Людину XX
століття можна вважати інтелектуальним наддинозавром
Ігор Сікорський
До юнацької пристрасті повернувся наприкінці 1930-х. І 14 вересня 1939-го власноруч підняв у повітря модель гелікоптеру VS-300 (S-46). Німецький авіаконструктор Генріх Фокке і його послідовники використовували поперечну схему. Тоді як Ігор Сікорський продовжував доопрацьовувати одногвинтову схему із хвостовим рульовим гвинтом. Зрештою вона і стала панівною. Вже за три роки у США розпочнеться серійне виробництво двомісного S-47, який був прийнятий на озброєння американської армії. Використовували його також у Великобританії. При цьому сам конструктор вважав головним завданням таких машин рятування людей, а не бойові дії. І щиро радів, коли особливу ефективність гелікоптери проявляли в пошуково-рятувальних та санітарних роботах. За підрахунками його сина Сергія Сікорського, машини батька врятували понад півтора мільйона людських життів. У 1952-му гелікоптер S-55 першим у світі здійснив трансатлантичний переліт. S-67 у 1970-му встановив абсолютний рекорд швидкості для гелікоптерів. А найкращою машиною Ігоря Сікорського вважається S-58, випробуваний в 1954-му. Всього ж він створив 18 моделей гелікоптерів. Навіть президенти США з 1947-го постійно використовували гелікоптери Ігоря Сікорського. А в Радянському Союзі безбожно «скопіювали» S-55 і S-61, відомі відповідно як Мі-4 і Мі-8. Сергій ГОРОБЕЦЬ, Український інститут національної пам’яті Див. ВІДЕО
Ігор Сікорський - один із тих, кому вдалося реалізувати задум Дедала та Ікара навчити людину літати.Кинути виклик небу намагалися значно раніше від українця.
Наприклад, Леонардо да Вінчі ще 1475 року намалював проект прототипу гелікоптера. Втім, людину підняти у повітря йому не вдалось, зрештою, спершу це не виходило і в Сікорського.
Під час навчання в київському політехнічному університеті, хлопчина сконструював декілька гелікоптерів. Вони могли здійнятись у повітря, але були не здатні підняти у небо вагу пілота. Через це Сікорський на декілька десятиліть забув про розробки вертольотів.
Лише 1931 року він запатентував повітряний апарат, який мало чим відрізнявся від сучасних гелікоптерів. VS 300 - модель 1939 року, яку Сікорський зміг підняти в повітря. За 2 роки українець її удосконалив і представив американській публіці вертольот-амфібію. Він набирав швидкість до 100 кілометрів на годину та міг стартувати з води. Модифікований VS 300 - став першим серійним гелікоптером у світі. Загалом, український інженер на конвеєр поставив 18 моделей гвинтокрилів. Серед здобутків Сікорського - перший переліт на вертольоті через Атлантичний та Тихий океани з дозаправкою в повітрі. Майже всі досягнення українця припадають на період його еміграції у США. Втім, до виїзду за кордон Сікорський відзначився унікальними результатами і на батьківщині. Під його керівництвом побудували літак з рекордною для того часу вантажопідйомністю або найшвидший літак з 2 пасажирами.
Джерело: Телеканал новин "24"
|
Немає коментарів:
Дописати коментар