Архів блогу

вівторок, 13 лютого 2018 р.

РОБОТА В КОЛЕКТИВІ. КАР*ЄРА: 3 типи співробітників, які всіх дратують

Work.ua дібрав поширені  характеристики працівників, що отруюють життя всьому колективу. Сподіваємося, ви не знайдете у себе цих недоліків.


Кожен колектив - як окремий осередок суспільства, в якому є свої правила, свої «зірки», улюбленці і подразники. Work.ua на прикладі кіношних героїв розповідає,
 хто ризикує отримати погану славу і стати справжнім вигнанцем у команді.

Боягуз

У цього фахівця ніколи не допросишся власної думки. Він усім і завжди підтакує, з усіма згоден, при цьому своїх рішень у нього ніколи немає. На нього неможливо покластися у відповідальній ситуації, йому не можна довірити нічого серйозного, так як він завжди боїться помилитися. Зрештою на таку людину звалюють найпростішу монотонну роботу, яка не потребує особливої відповідальності.

У певний момент він ризикує цілком втратити свій авторитет і навіть втратити місце в компанії через повну відсутність амбіцій і рішучості.

Бовдур
Цей співробітник - джерело всіх проблем і турбот. Будь-яке завдання він виконує не так, як потрібно, зриває терміни, робить помилки. На відміну від Боягуза, він зовсім не боїться зробити щось не так і хапається за все на світі, в результаті не досягнувши успіху ні в чому.

Він дратує своєю манерою швидко і необдумано приймати рішення, перехоплювати ініціативу і «вбивати» навіть найкращу ідею. Іншими словами, такого колегу можна назвати вискочкою, який тягне ковдру на себе, нічого не віддаючи натомість.

До того ж йому не можна довірити нічого секретного. Такій людині складно тримати язик за зубами, вона хоче першою доносити «сенсації», за що може дорого поплатитися.

Бувалий (Перевірений)
Ще один герой нашого «роману». Він усе знає, все бачив, все вміє і всіх без кінця повчає. Замість того, щоб використовувати свої знання в справі, він лише вказує всім на помилки, нічого не радячи натомість і ніяк не допомагаючи поліпшити ситуацію.

Він уже займався таким же проектом, як у вас і, звичайно ж, зробив все в сто разів краще і швидше. Але він нічого вам не розповість і не допоможе - на це у нього немає часу або сил.

Такий співробітник часто «грає в одні ворота» і врешті-решт може залишитися не при справах. Адже для командної роботи потрібні люди, яким властиві взаємодопомога, делегування і бажання ділитися досвідом із колегами.
Як боротися з подразнювачами
Якщо у вашій компанії з'явився хтось із цієї трійці, слід одразу дати зрозуміти, за якими правилами ви звикли грати. Поговоріть із порушником спокою, поясніть, що  він міг би змінити в роботі і звичках, щоб стати цінним членом команди. Не будьте різким, але і не дозволяйте собою маніпулювати. 
Якщо відверта розмова не допомагає, можливо, варто залучити до вирішення проблеми начальство або співробітників з кадрового відділу. Адже через одного токсичного співробітника може страждати вся команда і її проекти.




Будьте взаємоввічливими, і нехай  вам ніколи не трапляються подібні «фахівці», а робота приносить задоволення!

За матеріалами work.ua

РЕФОРМА ШКОЛИ: МОН розробило положення про обрання директорів шкіл

Конкурс на посаду передбачатиме презентацію перспективного плану розвитку школи

МОН розробило положення про обрання директорів шкіл

Міністерством освіти і науки розроблений і запропонований для громадського обговорення проект Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти.
Проектом документа визначено загальні засади проведення конкурсів на посади директорів шкіл, етапи їх проведення, умови участі у конкурсах тощо.
Рішення про проведення конкурсу ухвалюватиметься засновником навчального закладу. Також засновник навчального закладу затверджуватиме персональний склад конкурсної комісії, яка обиратиме керівника школи.
Планується, що конкурсний відбір майбутніх директорів шкіл здійснюватиметься за результатами відкритої презентації перспективного плану розвитку навчального закладу, перевірки у кандидатів знань освітнього законодавства та концепції «Нова українська школа», а також співбесіди з конкурсною комісією.

Пропозиції та зауваження до проекту Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти можна надсилати до Міністерства освіти і науки на електронну адресу: v_bozhinskiy@mon.gov.ua. Обговорення триватиме до 23 лютого 2018 року.


четвер, 8 лютого 2018 р.

Журнал «На Урок» публікує матеріали для проведення шкільних заходів до визначних дат лютого

Авторські розробки, опубліковані у Бібліотеці сайту «На Урок».
Лютий буде передбачувано насиченим через велику кількість пам’ятних дат, про які буде потрібно поговорити з учнями протягом виховних годин та позакласних заходів. Аби підготуватися до них, необхідно витратити чимало часу для пошуку корисної інформації. Ми дбаємо про вас, тому вирішили підібрати якомога більше корисних матеріалів, розміщених на сторінках Бібліотеки освітнього проекту «На Урок». У минулому місяці вже була зроблена подібна підбірка, і у лютому продовжуємо започатковану раніше традицію.

Календар важливих дат у лютому

  • 6 лютого – Всесвітній день безпечного інтернету.
  • 12-18 лютого – Масляна.
  • 14 лютого – День святого Валентина.
  • 15 лютого – День вшанування учасників бойових дій на території інших держав.
  • 20 лютого – День пам’яті Героїв небесної сотні.
  • 21 лютого – Міжнародний день рідної мови.

Приклади сценаріїв та розробок до зазначених вище дат

Всесвітній день безпечного інтернету
За посиланням ви знайдете статтю, розмішену у журналі на сайті, з рекомендаціями, прикладами з бібліотеки та матеріалами, які можна використати для проведення загальношкільного Дня безпечного інтернету: Проведіть корисний урок до Дня безпечного інтернету з матеріалами від проекту «На Урок».

Масляна

Про матеріал: Розробка виховного заходу стане в нагоді класному керівнику напередодні свята Масляної. Розрахована на учнів 1-4 класів.


Про матеріал: Виховний захід для 8 класу, мета якого ознайомити учнів зі святом проводів зими – Масляною в Україні та світі, навчити робити народну ляльку-масляну, розширити знання про історію і сучасність оберегу.


День святого Валентина

Про матеріал: Адаптована для учнів 9 класу. У даній презентації зібрано матеріал відзначання свята в різних країнах. Закінчується захід солодким столом і подарунками, які дарують хлопчики дівчаткам.


Про матеріал: Розважально-конкурсна програма у 3 класі з використанням добрих і щирих віршів та пісень. Сприяє організації дозвіллєвої діяльності учнів, формуванню етикетних правил, розвитку творчої активності.


Про матеріал: Сценарій свята Дня Святого Валентина для дітей старшого дошкільного віку (5-7 років). Даний сценарій може бути корисний як вчителям, які працюють з дошкільнятами, так і вчителям, що викладає англійську мову в початковій школі (2-3 класи). На святі діти в ігровій формі закріплюють читання слів, що позначають членів родини, повторюють у пісенній формі вітання, вираз подяки англійською мовою, англійський алфавіт.


День вшанування учасників бойових дій на території інших держав

Про матеріал: Виховна година, присвячена патріотичному вихованню молоді. Розрахована на учнів старшої та середньої школи. Мета заходу у розкритті ролі українських військ у війнах на території інших держав, зокрема у Афганістані.


Про матеріал: Виховна година присвячена захисникам України. Формує уявлення учнів про обов'язок, мужність, героїзм. Показує роль самовиховання в формуванні моральної стійкості, мужності, почуття обов'язку і відповідальності перед Вітчизною. Матеріал можна використовувати до різних тематичних виховних заходів.


Про матеріал: Розробка виховного заходу адаптована до використання для роботи з учнями середньої та старшої школи. Містить повний сценарій проведення години спілкування з залученням багатьох учнів у класі. Мета: розкрити історичне значення війни в Афганістані та продемонструвати її вплив на історію України.


День пам’яті Героїв небесної сотні

Про матеріал: Сценарій виховного заходу для старшої та середньої школи, для проведення якого необхідно залучити школярів. Мета заходу у висвітленні значення подій 2013-2014 років в Україні, вихованні патріотичних почуттів та усвідомленні подвигу співвітчизників.


Про матеріал: Це урок пам’яті, який можна організувати на загальношкільній лінійці в пам’ять про Героїв Небесної Сотні, метою якої є виховання в учнів гідності за тих, хто віддали своє життя за волю країни. Щоб кожен зміг збагнути, що він може впливати на події і простір довкола себе.


Про матеріал: Матеріал адаптовано до використання у старшій та середній школі з залученням багатьох учнів у класі. Мета заходу – вшанувати пам'ять героїв Небесної сотні та воїнів, що загинули. Прищеплювати любов до Батьківщини, виховувати патріотичну свідомість, розвивати бажання стати гідними громадянами України.


Міжнародний день рідної мови

Про матеріал: Сценарій відкритого виховного заходу до Міжнародного дня рідної мови, розроблено для проведення заходу у середній та старшій школі. Створений, щоб формувати розуміння того, що українська мова – наш національний скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Допоможе розширити знання про красу й багатство української мови.


Про матеріал: Гра допоможе повторити, закріпити, узагальнити знання, уміння з української мови і підвищити інтерес до предмета, стимулювати різні види спілкування, розвивати мовлення.


Про матеріал: Сценарій загальношкільного заходу-конкурсу між учнями 5-11 класів. Містить також сценарій мовної інтелектуальної гри для 8-9 класів. Підходить для провдення тематичних заходів не тільки у лютому, а й у листопаді.

МЕТОДИКА. ДОСВІД. ПРАКТИКА... На урок: Три прийоми для активізації навчання учнів на будь-якому уроці Посильте зацікавленість школярів на уроці

   Прийоми, які доцільно використовувати на уроках з будь-якої предмету, в межах окремої теми за навчальною програмою.
Прийоми, які доцільно використовувати на уроках з будь-якої предмету, в межах окремої теми за навчальною програмою. У якому форматі здебільшого ви проводите уроки? А як здійснюєте перевірку знань? Учні завжди із захопленням сприймають будь-який формат роботи, за якими ви працюєте? Час від часу навіть у найкращого вчителя діти втрачають не тільки увагу на уроці, але інтерес до навчання. Тому пропонуємо 3 корисні прийоми роботи для того, щоб збадьорити учнів та налаштувати їх на продуктивну роботу на уроці. Читати далі...

МЕТОДИКА. ДОСВІД ПРАКТИКА....НА УРОК: Згадати все: дієві методики запам’ятовування, яким можна навчити школярів

 Джерело: На урок: Огляд простих та дієвих методик для швидкого запам’ятовування матеріалу, які можна використати у молодшій, середній та старшій школі.
Кожен учитель чув від своїх учнів щось на кшталт: я читав, але запам’ятати не зміг. Думаєте, вони говорять неправду? Не завжди. Інколи діти і справді не можуть запам’ятати, здавалось б, найпростіші речі. Великі об’єми інформації, перевтома, нервове напруження – все це може спровокувати проблеми з пам’яттю. Та й погодьтеся, що завчити все ідеально дуже складно.
Втім, ви можете допомогти своїм учням! Навчіть їх користуватися спеціальними методиками, що були розроблені саме для простого запам’ятовування навіть дуже складного матеріалу.

Молодша школа

Якщо ви працюєте у початковій школі, то варто зосередити увагу на максимально простих і, разом з тим, цікавих прийомах, які діти сприйматимуть, як веселу гру.
1. «Згадай та намалюй»
Ця вправа допоможе натренувати уважність. Вчитель зачитує ряд слів, наприклад: яблуко, повітряна кулька, квітка, гриб, м’яч, сонце, будинок, горщик, веселе свято, сумний день тощо. Після цього упродовж хвилини діти мають замалювати усі почуті слова. Звісно, якщо мова буде про конкретні поняття, то все доволі просто, а ось з абстрактними вже складніше, адже треба спочатку створити певний образ.
Поясніть школярам, що малюнки не мають бути шедеврами, головне аби вони асоціювалися з певними поняттями. Також не треба одразу просити дітей назвати слова, перейдіть до іншого завдання, а до цього поверніться через 15 хвилин. От тепер на основі малюнків діти мають пригадати, які саме слова ви їм назвали.
Згодом цю вправу можна ускладнити. Прочитайте невеликий текст та запропонуйте дітям не просто уважно слухати, а ще й уявляти яскраві образи, які потім треба швиденько замалювати. На основі малюнків вони потім зможуть пригадати, про що саме йшла мова.
2. «Прочитай і уяви»
Це завдання допоможе не тільки запам’ятати певну інформацію, а ще й навчить дитину образному мисленню. Чудово підходить для швидкого вивчення віршів.
Алгоритм роботи простий: прочитати перший рядок вірша та створити в уяві образ, який асоціюється з прочитаним. Таким чином треба поступово прочитати весь вірш. Потім учні мають згадати усі образи та прочитати вірш вже опираючись на них. Наприклад:
                         Мов краплин у Дніпрі, (річка та краплини води)
                         мов зірок угорі, (зірки на небі)
                         мов листви на гіллі – (листочки на деревах)
                         стільки книг на землі. (велика кількість книг на земній кулі)
Яскраві образи допоможуть дітям легко сприйняти текст вірша, а отже – швидко його вивчити.
3. Метод Айвазовського
Також можна потренувати зорову пам’ять. Розкажіть дітям, як великий художник Айвазовський малював свої картини: спочатку він приходив на берег моря, уважно дивився на хвилі, закривав очі та детально уявляв побачене, а потім відправлявся до майстерні, де й брався за роботу.
Запропонуйте дітям декілька хвилин поспостерігати за будь-яким об’єктом, а потім заплющити очі та у деталях уявити його. Після цього можна спробувати замалювати чи описати об’єкт словами (звісно, вчитель має його сховати). Чим більше нюансів діти зможуть пригадати, тим краще.
Все просто, чи не так? Але саме такі легкі прийоми запам’товування можуть бути використані школярами й у майбутньому. Наприклад, довести складну теорему простіше, якщо спочатку уявити всі етапи доказу в «малюнках».

Середня школа

У середній школі можна спробувати більш складні методики запам’ятовування, які, тим не менш, будуть цікавими учням.
1. Асоціативний ряд
Під час вивчення теми запропонуйте учням добирати до нової інформації добре знайомі образи. Наприклад, у ролі видатних історичних осіб можна уявити знайомих чи героїв книжок, синуси та косинуси можуть бути живими (учні можуть навіть вигадати невеличку історію про їх взаємини) тощо.
2. Групування
Дуже проста техніка: замість того, щоб просто заучувати весь матеріал, можна об’єднувати всю інформацію у групи за певними ознаками. Наприклад, у фізиці спочатку можна згадати імена всіх вчених і записати їх у алфавітному порядку. А потім навпроти кожного імені написати, чим саме прославився вчений, вказати формули чи основні положення відкритих ним законів.
Чому записувати імена варто в алфавітному порядку? Тому що потім так легше буде згадати потрібну інформацію незалежно від того, як вони були викладені у підручнику.
3. Метод Цицерона
Ще одна цікава техніка, яка навчить розкладати всю отриману інформацію по полицях. А це вже дозволить запам’ятати та легко пригадати все, що завгодно! Методика названа на честь відомого римського оратора Цицерона, який часто нею користувався. Суть методу проста: подавши учням нову тему, запропонуйте їм уявити себе у добре знайомій кімнаті. А об’єкти, які необхідно запам’ятати, треба подумки розмістити у цій кімнаті у певному порядку: починаючи від входу і за рухом годинникової стрілки.
Потім треба кілька разів «пройтися» кімнатою та повторити що і де лежить. Це дуже просто і разом з тим ефективно: при потребі учні згадають якщо не всю, то більшу частину інформації.

Старша школа

Для учнів старшої школи також можна підібрати цікаві та дієві техніки для легкого запам’ятовування, які стануть їм у пригоді й у подальшому житті.
1. Ментальна карта
Це популярна та дієва техніка візуалізації мислення, яку можна використовувати під час опрацювання фактично будь-якої теми. Намалювати таку карту дуже просто. Вона має виглядати наступним чином:
  • в центрі чистого аркушу обведена у коло тема вивчення;
  • від центру мають відходити різнокольорові лінії, на яких записуються ключові слова (виконуйте правило: одна лінія – одне слово);
  • від основних ліній можуть відходити додаткові, так чи інакше пов’язані з ключовими поняттями;
  • можна та навіть потрібно використовувати невеличкі малюнки чи символи.
Така ментальна карта стане для учнів чудовим помічником: завдяки їй можна не лише опанувати новий матеріал, а й упорядкувати власні знання.
2. Власні коментарі
Нехай учні не бояться взяти на себе роль експертів! Під час вивчення нового матеріалу можна залишати власні коментарі до тез чи подій, які треба запам’ятати. Таке емоційне та інтелектуальне включення до процесу допомагає швидко засвоїти інформацію та майже відчути себе її співавтором.
3. Метод Симоніда
Розкажіть учням, що запам’ятати будь-що можна, «прив’язавши» це до зовнішніх обставин. Запропонуйте подумки зосередитися на образі вчителя, коли він розповідав нову тему, чи пригадати, яка обстановка була у класі. Також можна тримати у руках невелику іграшку або взагалі включити легку приємну музику. Чуттєві образи та емоції допоможуть не просто внести нові знання до скарбнички пам’яті, а потім ще й легко відтворити вивчене.