Архів блогу

середу, 11 липня 2018 р.

НОВИНИ ОСВІТИ: МОН затвердило Положення про електронний підручник


Міністерством освіти затверджено Положення про електронний підручник, відповідний наказ підписаний міністром освіти Лілією Гриневич.
Документ визначає вимоги до змісту, структурних компонентів та функціонування електронного підручника.
Передбачається, що е-підручник може бути створений у вигляді самостійного програмного забезпечення або файла, що відтворюється за допомогою іншої комп’ютерної програми.
Система завдань, наведених в е-підручнику, має забезпечувати диференційований та компетентнісний підходи до навчання, індивідуалізацію освітнього процесу, в тому числі містити завдання для самооцінювання, групової роботи, відкриті запитання, дослідницькі, пізнавальні, творчі завдання, завдання для самостійної роботи тощо.
Автори положення про е-підручники зазначають, що вони сприятимуть підготовці підростаючого покоління до життя в інформатизованому суспільстві та підвищуватимуть ефективність навчання шляхом впровадження засобів інформатизації.

неділю, 1 липня 2018 р.

Марина Куциняк: 10 ЗВИЧОК, ЯКІ ШКОДЯТЬ ВАШОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ІМІДЖУ 30.06.2018

10 ЗВИЧОК, ЯКІ ШКОДЯТЬ ВАШОМУ ПРОФЕСІЙНОМУ ІМІДЖУ


Справа в тому, що хлопець не просто вилаявся, більшість із нас на сьогодні не сприймає в спілкуванні такого стилю. Якби він трішки подумав, то міг би підібрати набагато вдаліші слова для такого моменту. А через цей випадок він здався усім несерйозним та непрофесійним.
Так, ніхто із нас недосконалий, ми всі схильні використовувати слова, через які нас можуть сприйняти не зовсім добре. Тому про це потрібно завжди пам’ятати, а перед тим, як щось сказати, подумати.
Ось ще 10 прикладів подібних речей, яких варто уникати

1. Використання нецензурної лексики

Це зауваження справді заслуговує на перше місце в списку. Але справа не в самій ненормативній лексиці, хоча вона не часто ставатиме хорошим помічником. Справа в ліні. Якщо хтось використовує нецензурне слово, наприклад, в ролі універсального прикметника, це змушує задуматись про лінь і нестачу фантазії цих людей стосовно всіх їхніх справ.

2. Запізнення

Я визнаю, що з цим явищем мені самому доводиться боротись. Але пунктуальність — це прояв поваги. Якщо домовилися про зустріч, то прийдіть вчасно, і цим ви покажете, що достатньо професійні, щоб дотримуватись свого слова.

3. Звичка витріщатися

Всі ми люди. Всі ми homo sapiens. І всі ми, незалежно від статі, помічаємо привабливих людей. Це природа. Проте це також означає, що ми повинні контролювати себе, та тримати свої зацікавлені погляди під контролем, в іншому випадку ви будете виглядати дуже непрофесійно.

4. Надмірний оптимізм

Мабуть, багато хто з вас знайомий з романом Елінор Портер “Полліанна”. Так от, мене завжди турбувала наявність занадто великого нереального оптимізму головної героїні. Якщо ви не розумієте, про що йде мова, почитайте опис до книги. І якщо після повного провалу колеги або партнери запевняють вас в тому, що все гаразд, вони таким чином підривають свій професіоналізм.

5. Безвідповідальність

Якщо в голові гуляє вітер, це ознака мінливості та безвідповідальності. Домовилися з ким-небудь про зустріч або пообіцяли зробити що-небудь і не зробили цього? Вибачте, але ви безвідповідальні.

6. Неорганізованість

Всі, хто отримує більше ніж 1000 електронних листів в день, потрапляє в цю категорію. Більшість з тих, хто займається бізнесом, розуміють, що клієнти очікують швидкої відповіді. Вони хочуть, щоб ви одразу могли запропонувати рішення у тій чи іншій ситуації. Якщо ж ви не в змозі розібратися з власними справами, то як же ви зможете займатися питаннями своїх клієнтів?

7. Нечіткість у висловлюваннях

Начебто очевидно, чи не так? Але, незважаючи на це, багато людей не розуміють цього. І це ніби змушує їх виглядати якось не професійно, бо вони так ніби не можуть дійти до суті того, що хочуть сказати, і якось зробити це зрозумілим і все таке.
Сюди б я додав ще й проблеми з граматикою. Хоча, мабуть, всі ми знаємо розумних людей, професіоналів у своїй сфері, чия мова підводила їх через відсутність потрібних знань чи тому, що мова, якою доводиться спілкуватись, не їхня рідна.

8. Таємниці

Звичайно, у всіх нас є право на особисте життя, але бізнес майже не перетинається з ним. Та, незважаючи на це, якщо ви приховуєте важливу інформацію від співробітників або клієнтів, ви не робите нічого доброго для своєї репутації лідера і, можливо, змушуєте їх сумніватися в тому, чи можуть вони вам довіряти.

9. Занадто багато обіцянок

Одного разу моя співробітниця, фахівець з продажу, сказала, що її мистецтво продажів полягає в тому, щоб “пообіцяти максимум в рамках того, що ти можеш реалізувати”. Підприємці часто переоцінюють свої можливості. І тому головне — бути впевненим, що в кінцевому підсумку ваші обіцянки не виявляться порожнім звуком.

10. Шахрайство і брехня

Це очевидно. Як сказав Джордж Буш-молодший: “Обдуриш мене один раз — ганьба тобі. Обдуриш мене двічі — ганьба мені”.

неділю, 22 квітня 2018 р.

КОРИСНЕ: Вчитель у соціальній мережі: 10 мудрих порад від британського вчителя Роса МакГіла

Вчитель у соціальній мережі: 10 мудрих порад









Британський вчитель Рос МакГіл дає 10 мудрих порад для вчителів, як правильно вести сторінку у соціальній мережі.
Джерело: ПРОСВІТ   http://www.prosvitcenter.org/uk/yakym-maye-buty-profil-vchytelya-u-sotsialnij-merezhi/
Пропонуємо до вашої уваги статтю британця Росса МакГіла, старшого вчителя, який працює у школі в Північному Лондоні. Він відповідальний за покращення якості викладання і навчання у своїй школі. Також Росс організовує онлайн-курси з підвищення кваліфікації вчителя на національному рівні. Він є автором одного з найпопулярніших блогів для вчителів у Британії Te@cher Toolkit.
Росс є призером багатьох нагород, зокрема у 2015 році увійшов до топ-500 найбільш впливових британців. Його часто запрошують виступати на національних конференціях щодо розвитку освіти, він постійно дає коментарі у різноманітні газети стосовно освітньої політики.
Ідея цієї статті взята ще з старого документу, який вже покрився цифровим пилом на моєму комп’ютері. Причиною опублікувати її стала дискусія про безпеку в інтернеті та політику у школах щодо поведінки онлайн. Врешті-решт, вирішили, що мати таку політику добре, але лише в тому випадку, коли: а) вчителі та учні про неї знають і б) щоденно справді використовують її на практиці.
І хоча початковому документу вже кілька років, вражає те, наскільки актуальним він залишається й зараз. Як-не-як, у нас вже є стільки можливостей використовувати соціальні мережі в класі і поза ним, але ми все ще не можемо забезпечити собі 100% захист.
 Високі стандарти поведінки

Кожна школа повинна потурбуватися про політику електронної безпеки і впровадити її зокрема й для вчителів.  В певних випадках це може стати «яблуком розбрату» , але я завжди посилаюсь на «Стандарти роботи для вчителів» (використовуються в Англії з 2012 року – прим. перекл.) , в яких вказано:
Вчитель повинен демонструвати високі стандарти особистої і професійної поведінки. Як на мене, це стосується не лише поведінки в реальному житті, але й в соціальних мережах.
В наступних пунктах визначено основні стандарти поведінки вчителя у професійній сфері: вчителі повинні підтримувати суспільну довіру до професії і демонструвати високі стандарти етики і поведінки всередині і за межами школи:
  • ставлячись до учнів з гідністю, будуючи стосунки на взаємоповазі і постійно зберігаючи належну дистанцію, яка відповідатиме професійній позиції вчителя
  • дбаючи про добробут учнів, відповідно до положень законодавства
  • проявляючи терплячість і повагу до прав інших осіб
  • не підриваючи фундаментальні британських цінності, включаючи демократію, верховенство закону, свободу особистості і взаємоповагу, і толерантне ставлення до усіх, незалежно від їхніх поглядів та переконань
  • переконуючись, що особисті погляди жодним чином не впливають на учнів чи не змушують їх порушувати закон. («Стандарти роботи для вчителів», 2012).  
  • 10 порад для вашої онлайн-сторінки:
Ми вже давно звикли до соціальних мереж. Більшість з нас не уявляє і дня без того, щоб не продивитись стрічку новин чи знайомому поставити «лайк». Це досить зручно, спілкуватися з батьками чи друзями у соціальних мережах. Будь-яку важливу інформацію можна миттєво опублікувати. Окрім акаунтів школярів, в соціальних мережах є вчителі. Чи варто вчителю ділитися усіма світлинами підряд? Який запис варто опублікувати, а який ні? Що взагалі має демонструвати вчитель у соціальних мережах?
На ці та інші питання відповідає британський вчитель Росс МакГіл, який працює у школі в Північному Лондоні. Росс організовує онлайн-курси з підвищення кваліфікації вчителів на національну рівні. Педагога також часто запрошують виступати на конференціях та дати коментарі у різноманітні газети стосовно освіти, зазначає портал Про.Світ. 
Росс вважає, що вчитель має правильно себе поводити не тільки в реальному житті, але й у віртуальному. Він створив 10 мудрих порад, які допоможуть кожному вчителю вести онлайн-сторінку:
1. Обов’язково встановіть пароль та логін. Зробіть перегляд сторінки закритим, і відкритим лише для друзів.
2. Стежте, щоб загальнодоступна сторінка виглядала професійно.
3. Перш ніж публікувати фото чи відео, подумайте «Як би я на це відреагував, якби був татом чи мамою одного з учнів?».
4. Ваша поведінка в соціальних мережах стане позитивним прикладом для учнів.
5. Вкажіть інформацію про себе. Опишіть свої цілі. Обов’язково зазначте на сторінці, що «я працюю в початковій школі…і т.д.» щоб ділитись авторськими розробками та ідеями з іншими вчителями.
6. Перш ніж викласти фотографію, добре подумайте.
7. Захистіть свої паролі (не дозволяйте учням користуватися своїм вашим телефоном чи комп’ютером)
8. Читайте час від часу новини ваших «друзів» та «підписників». На їхніх сторінках може звявитися корисна інформація.
9. Зробіть свої профайли «приватними», щоб їх змогли бачити лише ваші «друзі», або ті, кому ви надаєте доступ. Росс каже, що в нього таке обмеження стоїть на Instagram.
10. Поговоріть з друзями та родичами, щоб вони не позначали на фотографіях та відео, які можуть скомпрометувати вас як професіонала. Росс зазначив, що з ним вже у житті таке траплялось.
Росс розповідає, що для нього та людей його віку, соціальні мережі – це унікальне явище. Для вчителів значно молодшого віку це стало невід’ємною частиною життя. Незважаючи на те, що сторінку в соціальних мережах мають практично усі вчителі, вони мають подавати приклад тієї поведінки, яку очікують від учнів в школі та на шкільному майданчику. Ми не можемо вимагати від людини ідеальної поведінки, якщо самі не відповідаємо цьому критерію.
Сподіваємось, мудрі поради Росса МакГіла допоможуть вам вести сторінку у соціальних мережах. 
Посилання на центр інноваційної освіти Про.Світ: http://www.prosvitcenter.org/uk/

ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО ТАКОЖ ЦЕ