Архів блогу

неділю, 22 квітня 2018 р.

КОРИСНЕ: Вчитель у соціальній мережі: 10 мудрих порад від британського вчителя Роса МакГіла

Вчитель у соціальній мережі: 10 мудрих порад









Британський вчитель Рос МакГіл дає 10 мудрих порад для вчителів, як правильно вести сторінку у соціальній мережі.
Джерело: ПРОСВІТ   http://www.prosvitcenter.org/uk/yakym-maye-buty-profil-vchytelya-u-sotsialnij-merezhi/
Пропонуємо до вашої уваги статтю британця Росса МакГіла, старшого вчителя, який працює у школі в Північному Лондоні. Він відповідальний за покращення якості викладання і навчання у своїй школі. Також Росс організовує онлайн-курси з підвищення кваліфікації вчителя на національному рівні. Він є автором одного з найпопулярніших блогів для вчителів у Британії Te@cher Toolkit.
Росс є призером багатьох нагород, зокрема у 2015 році увійшов до топ-500 найбільш впливових британців. Його часто запрошують виступати на національних конференціях щодо розвитку освіти, він постійно дає коментарі у різноманітні газети стосовно освітньої політики.
Ідея цієї статті взята ще з старого документу, який вже покрився цифровим пилом на моєму комп’ютері. Причиною опублікувати її стала дискусія про безпеку в інтернеті та політику у школах щодо поведінки онлайн. Врешті-решт, вирішили, що мати таку політику добре, але лише в тому випадку, коли: а) вчителі та учні про неї знають і б) щоденно справді використовують її на практиці.
І хоча початковому документу вже кілька років, вражає те, наскільки актуальним він залишається й зараз. Як-не-як, у нас вже є стільки можливостей використовувати соціальні мережі в класі і поза ним, але ми все ще не можемо забезпечити собі 100% захист.
 Високі стандарти поведінки

Кожна школа повинна потурбуватися про політику електронної безпеки і впровадити її зокрема й для вчителів.  В певних випадках це може стати «яблуком розбрату» , але я завжди посилаюсь на «Стандарти роботи для вчителів» (використовуються в Англії з 2012 року – прим. перекл.) , в яких вказано:
Вчитель повинен демонструвати високі стандарти особистої і професійної поведінки. Як на мене, це стосується не лише поведінки в реальному житті, але й в соціальних мережах.
В наступних пунктах визначено основні стандарти поведінки вчителя у професійній сфері: вчителі повинні підтримувати суспільну довіру до професії і демонструвати високі стандарти етики і поведінки всередині і за межами школи:
  • ставлячись до учнів з гідністю, будуючи стосунки на взаємоповазі і постійно зберігаючи належну дистанцію, яка відповідатиме професійній позиції вчителя
  • дбаючи про добробут учнів, відповідно до положень законодавства
  • проявляючи терплячість і повагу до прав інших осіб
  • не підриваючи фундаментальні британських цінності, включаючи демократію, верховенство закону, свободу особистості і взаємоповагу, і толерантне ставлення до усіх, незалежно від їхніх поглядів та переконань
  • переконуючись, що особисті погляди жодним чином не впливають на учнів чи не змушують їх порушувати закон. («Стандарти роботи для вчителів», 2012).  
  • 10 порад для вашої онлайн-сторінки:
Ми вже давно звикли до соціальних мереж. Більшість з нас не уявляє і дня без того, щоб не продивитись стрічку новин чи знайомому поставити «лайк». Це досить зручно, спілкуватися з батьками чи друзями у соціальних мережах. Будь-яку важливу інформацію можна миттєво опублікувати. Окрім акаунтів школярів, в соціальних мережах є вчителі. Чи варто вчителю ділитися усіма світлинами підряд? Який запис варто опублікувати, а який ні? Що взагалі має демонструвати вчитель у соціальних мережах?
На ці та інші питання відповідає британський вчитель Росс МакГіл, який працює у школі в Північному Лондоні. Росс організовує онлайн-курси з підвищення кваліфікації вчителів на національну рівні. Педагога також часто запрошують виступати на конференціях та дати коментарі у різноманітні газети стосовно освіти, зазначає портал Про.Світ. 
Росс вважає, що вчитель має правильно себе поводити не тільки в реальному житті, але й у віртуальному. Він створив 10 мудрих порад, які допоможуть кожному вчителю вести онлайн-сторінку:
1. Обов’язково встановіть пароль та логін. Зробіть перегляд сторінки закритим, і відкритим лише для друзів.
2. Стежте, щоб загальнодоступна сторінка виглядала професійно.
3. Перш ніж публікувати фото чи відео, подумайте «Як би я на це відреагував, якби був татом чи мамою одного з учнів?».
4. Ваша поведінка в соціальних мережах стане позитивним прикладом для учнів.
5. Вкажіть інформацію про себе. Опишіть свої цілі. Обов’язково зазначте на сторінці, що «я працюю в початковій школі…і т.д.» щоб ділитись авторськими розробками та ідеями з іншими вчителями.
6. Перш ніж викласти фотографію, добре подумайте.
7. Захистіть свої паролі (не дозволяйте учням користуватися своїм вашим телефоном чи комп’ютером)
8. Читайте час від часу новини ваших «друзів» та «підписників». На їхніх сторінках може звявитися корисна інформація.
9. Зробіть свої профайли «приватними», щоб їх змогли бачити лише ваші «друзі», або ті, кому ви надаєте доступ. Росс каже, що в нього таке обмеження стоїть на Instagram.
10. Поговоріть з друзями та родичами, щоб вони не позначали на фотографіях та відео, які можуть скомпрометувати вас як професіонала. Росс зазначив, що з ним вже у житті таке траплялось.
Росс розповідає, що для нього та людей його віку, соціальні мережі – це унікальне явище. Для вчителів значно молодшого віку це стало невід’ємною частиною життя. Незважаючи на те, що сторінку в соціальних мережах мають практично усі вчителі, вони мають подавати приклад тієї поведінки, яку очікують від учнів в школі та на шкільному майданчику. Ми не можемо вимагати від людини ідеальної поведінки, якщо самі не відповідаємо цьому критерію.
Сподіваємось, мудрі поради Росса МакГіла допоможуть вам вести сторінку у соціальних мережах. 
Посилання на центр інноваційної освіти Про.Світ: http://www.prosvitcenter.org/uk/

ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО ТАКОЖ ЦЕ

неділю, 25 березня 2018 р.

НОВИНИ ОСВІТИ: Вчити по-новому: МОН пропонує змінити підхід до освіти вчителів



Джерело:На урок  
Міністерство освіти та науки України розпочало презентації нового проекту концепції розвитку педагогічної освіти. Перша регіональна презентація відбулася 21 березня в Тернополі, але це лише початок: аналогічні заходи відбуватимуться по всій території країни.
У МОН обіцяють, що зовсім скоро на освітян чекають цікаві новації: підвищення престижу праці педагога, безперервний професійний розвиток, створення національного порталу покращення педагогічної майстерності та багато іншого.
Генеральний директор директорату вищої освіти і освіти дорослих Олег Шаров зазначив:
«Концепція сама по собі не несе змін до нормативно-правових актів України, а відображає загальне розуміння та бачення стратегії реформування педосвіти. На основі цього документу вноситимуться зміни, які регламентують освітній процес. Під час створення концепції ми намагалися не модернізувати старе, а створити нове, пропонуючи інше бачення майбутнього педагогічної освіти».
Окремо Олег Шаров наголосив на тому, що у концепції особливу увагу було приділено професійному самовдосконаленню педагогів. Для них передбачені різноманітні форми підвищення кваліфікації (тренінги, семінари, майстер-класи, вебінари, сертифікаційні програми тощо), стажування у кращих педагогів, а також широкі можливості для самоосвіти.
Також розглядається можливість створення національного порталу розвитку педагогічної майстерності, який забезпечив би освітянам простий доступ до професійних журналів та інших важливих ресурсів.
Нагадаємо, що наразі на сайті МОН викладено для громадського обговорення проект концепції розвитку педагогічної освіти. Долучитися до обговорення можна до 4 квітня. 

суботу, 3 березня 2018 р.

НОВИНИ ОСВІТИ: відновлено роботу закладів освіти та їх газопостачання по всій території України з 05 березня 2018 року

 До уваги 

учасників освітнього                       процесу!








Рішення Кризового комітету Міністерства 

енергетики та вугільної промисловості 

України від 03.03.2018 щодо споживання газу 

в Україні: 

відновлено роботу закладів освіти 

та їх газопостачання по всій території України

з 05 березня 2018 року.


Департамент освіти і науки Запорізької обласної 

державної адміністрації звертає увагу, що органи 

місцевого самоврядування, керівники закладів освіти 

можуть прийняти рішення щодо режиму закладу освіти 

самостійно.


Проглянути відповідне рішення Кризового комітету 

Міністерства енергетики та вугільної промисловості 

України від 3 березня 2018 року. 


Проглянути лист-роз’яснення Міністерства освіти і науки 

України від 3 березня 2018 року. 

ОСВІТА ЗАПОРІЖЖЯ: У закладах освіти, які опалюються газом, призупиняється навчання - ЗОДА

 У закладах освіти, які опалюються газом, призупиняється навчання, - повідомляє Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю ЗОДА 



У Запорізькій області призупиняється очна форма освітнього процесу у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, які використовують газ для опалення.
Так, на виконання рішення Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, враховуючи лист Міністерства освіти і науки України, та з метою вжиття заходів щодо зниження споживання природного газу  Департамент освіти і науки облдержадміністрації видав наказ, згідно з яким керівникам органів управління освітою райдержадміністрацій та міськвиконкомів, уповноваженим в управлінні освітою об’єднаних територіальних громад необхідно призупинити очну форму освітнього процесу у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, які використовують газ для опалення, у разі пониження температурного режиму до мінімально допустимих норм роботи системи опалення та погіршення погодних умов на період з 3 по 7 березня. При цьому у закладах освіти, які використовують альтернативні види палива, освітній процес не припиняється.
Необхідно також забезпечити надолуження пропущеного навчального матеріалу 
шляхом інтенсифікації освітнього процесу, використовуючи дистанційну форму навчання; забезпечити роботу чергових груп у закладах дошкільної освіти у разі виникнення надзвичайної ситуації; розробити графіки та організувати цілодобове чергування у закладах освіти області відповідальних осіб (протягом періоду кризової ситуації) з метою оперативного реагування на можливі надзвичайні ситуації; здійснити відповідні організаційні заходи щодо забезпечення безперебійного функціонування інженерних споруд та мереж комунікацій закладів освіти. 


Н А К А З

02.03.2018                                                         м.Запоріжжя                                          №  169 

Про призупинення освітнього
процесу в закладах освіти у разі 
пониження температурного режиму 
до мінімально допустимих норм 
роботи системи опалення

              На виконання рішення Регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 02.03.2018 (протокол від 02.03.2018 № 2), враховуючи лист Міністерства освіти і науки України від 02.03.2018 № 1/9-131, та з метою вжиття заходів щодо зниження споживання природного газу, усунення кризової ситуації та її негативних наслідків 

НАКАЗУЮ:

1.  Керівникам органів управління освітою райдержадміністрацій та міськвиконкомів,  уповноваженим в управлінні освітою об’єднаних територіальних громад:
   1) призупинити очну форму освітнього процесу у закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, які використовують газ для опалення,  у разі пониження температурного режиму до мінімально допустимих норм роботи системи опалення та погіршення погодних умов на період з 03 по 07 березня 2018 року (включно).  
У закладах освіти, які використовують альтернативні види палива, освітній процес не припиняти;
      2)  забезпечити надолуження  пропущеного навчального матеріалу шляхом інтенсифікації освітнього процесу, використовуючи дистанційну форму навчання;
    3) забезпечити роботу чергових груп у закладах дошкільної освіти у разі виникнення надзвичайної ситуації;
    4) розробити графіки та забезпечити цілодобове чергування у закладах освіти області відповідальних осіб (протягом періоду кризової ситуації) з метою оперативного реагування на можливі надзвичайні ситуації;
  5) здійснити відповідні організаційні заходи щодо забезпечення безперебійного функціонування інженерних споруд та  мереж комунікацій закладів освіти;
   6) інформувати Департамент освіти і науки облдержадміністрації у разі виникнення надзвичайних ситуацій  за тел. 050 941 14 86 (Озерова Т.Я.), 067 95 97 815 (Захарчук В.М.), 067 599 44 93 (Сороченко О.В.), 050 168 64 10 (Панченко  В.О.) до 08-30 год.  у  період з 03 по 07 березня 2018 року (включно).

2. Керівникам закладів освіти обласного підпорядкування, директорам професійної (професійно-технічної) освіти:
    1)  призупинити очну форму освітнього процесу у закладах, які використовують газ для опалення, у разі пониження температурного режиму до мінімально допустимих норм роботи системи опалення та погіршення погодних умов на період з 03 по 07 березня 2018 року (включно). 
          У закладах освіти, які використовують альтернативні види палива, освітній процес не 
припиняти;
   2)  забезпечити надолуження пропущеного навчального матеріалу шляхом інтенсифікації освітнього процесу, використовуючи дистанційну форму навчання;
   3) розробити графіки та забезпечити цілодобове чергування у закладах освіти відповідальних осіб (протягом періоду кризової ситуації) з метою оперативного реагування на можливі надзвичайні ситуації    4)  здійснити відповідні організаційні заходи щодо забезпечення безперебійного функціонування інженерних споруд та мереж комунікацій закладів освіти;
   5) інформувати Департамент освіти і науки облдержадміністрації у разі виникнення надзвичайних ситуацій за тел. 050 941 14 86 (Озерова Т.Я.), 067 95 97 815 (Захарчук В.М.), 067 599 44 93 (Сороченко О.В.), 067 296 53 57 (Шпірний І.М.), 050 454 32 42 (Ципріанова С.Г.) до 08-30 год. у період з 03 по 07 березня 2018 року (включно).

3. Рекомендувати керівникам закладів вищої освіти в межах повноважень здійснити заходи, передбачені пунктом 1 цього наказу.

4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.




Директор Департаменту                                                                                          Т.Я. Озерова

Поліщук 239 02 62